Окупанти Донбасу обстрілами знов зупинили роботу залізничного перегону "Нікітовка-Майорськ"
Тема щодо відновлення роботи залізничного перегону "Нікітовка – Майорськ" останнім часом перебуває у всіх на слуху. Момент коли по відновленій колії пройшов перший потяг з вантажем в Укрзалізниці вважався чималим успіхом, адже залізниця почала працювати, залізничники знову приступили до роботи, відновився вантажообіг, що давало надію людям отримувати заробітну плату за свою працю. Проте раділи всі недовго.
Ось, що розповідає прес-офіцер української сторони СЦКК підполковник Вадим БАКАЙ:
"В ніч на 1 серпня внаслідок чергового обстрілу з боку незаконних збройних формувань ОРДО єдина відновлена залізнична колія цього перегону знову була пошкоджена і рух залізничного транспорту – припинився. Далі все по-порядку.
Слід нагадати, що упродовж другої половини липня поточного року українська сторона СЦКК провела роботу щодо забезпечення режиму припинення вогню для здійснення ремонтно-відновлювальних робіт на ділянці залізничного сполучення на перегоні "Нікітовка - Майорськ".
Домовленості про необхідність відновлення залізничного сполучення на цій ділянці були досягнуті під час засідання Тристоронньої контактної групи, яке відбулося у Мінську 13 липня 2016 року.
Ремонтно-відновлювальні роботи організовувала та проводила компанія Українська залізниця, від якої на адресу СЦКК упродовж червня-липня 2016 року надійшло 4 заявки щодо забезпечення режиму припинення вогню в районі проведення ремонтних робіт.
План заходів передбачав: ремонтні бригади одночасно почали рух назустріч одна одній від станції Майорська з території, яка підконтрольна ЗС України, та від станції Териконна (Горлівка) – з території, яка тимчасово підконтрольна ОРДО.
Слід зазначити, що українська сторона СЦКК надала гарантії безпеки по всіх отриманих заявках без виключень та додаткових умов.
У той же час, керівництво ОРДО погодило проведення робіт лише на тимчасово непідконтрольній уряду України території, про що українську сторону поінформувала російська група СЦКК.
Ремонтно-відновлювальні роботи розпочались зранку 18 липня. Спроба ремонтної бригади Укрзалізниці розпочати огляд залізничного шляху від станції Майорська завершилась обстрілом залізничників, спостерігачів СЦКК та патруля СММ ОБСЄ з території ОРДО.
Через це, упродовж 19-23 липня відновлення залізничної колії здійснювались лише з боку ОРДО, адже всі звернення до російської групи Спільного центру щодо сприяння в отриманні гарантій безпеки від керівництва ОРДО залишились без відповіді.
У зв’язку з цим, керівництво української сторони СЦКК спільно з представниками Укрзалізниці прийняло рішення розпочати обстеження та відновлення ділянки залізниці від станції Майорська до визначеної точки у "сірій зоні" на рівні усних домовленостей між робочими командами та спостерігачами української групи СЦКК в умовах гарантування повного режиму тиші з боку ЗС України.
В результаті, станом на 27 липня ділянка була відновлена. Це підтвердив тестовий прохід маневрового локомотива з трьома залізничними платформами в обидва боки перегону. Цього ж дня між Нікітовкою та Майорськом пройшов перший вантажний потяг, а зранку 28 липня по ній відновилися залізничні перевезення, хоча офіційного підтвердження гарантій безпеки від керівництва ОРДО отримано не було.
За дві доби відновленою ділянкою прослідувало 3 вантажних потяги. Проте, Вже 29 липня, ближче до середини дня, перевезення були призупинені з боку керівництва ОРДО. Це сталося якраз у той момент, коли чиновники Мінтрансу так званої ДНР дізналися про відновлення сполучення на ділянці залізниці Нікітовка-Майорськ.
Після з’ясування обставин, перевезення були відновлені. Щоправда, ненадовго. Вже в ніч з 31 липня на 1 серпня, внаслідок обстрілу, залізнична колія була знову пошкоджена.
Укрзалізниця у той же день направила на адресу СЦКК відповідну заявку, яка 1 серпня була погоджена українською стороною. Нажаль, від російської сторони Спільного центру та керівництва ОРДО, станом на 6 серпня гарантій безпеки для проведення робіт не отримано.
За оцінками Укрзалізниці для відновлення транспортного сполучення необхідно 2-3 години робочого часу.
А скільки часу необхідно на прийняття рішення керівництву так званої ДНР, що створило ціле "Міністерство транспорту" та інші структури, які щодня гучно звітують про свої "досягнення", у тому числі й у питаннях відновлення інфраструктури регіону? Проте вони й досі не спромоглися розібратись у "трьох соснах", які власне і утворюють їх куце господарство, і запитання залишається відкритим.
І це не перебільшення, адже зграя горе-управлінців ДНР не спроможна власними силами утримувати залишки транспортної інфраструктури ОРДО і, тим більше, забезпечувати заробітною платнею робітників Донецької залізниці.
Перше неможливо через елементарну відсутність запасних частин та матеріалів для відновлення залізниці (як й інших об’єктів інфраструктури), а друге – через хронічну неплатоспроможність керівництва так званої ДНР. Це є свідченням того, що даний режим штучний та маріонетковий.
До того ж, створення нормальних умов життя для населення ОРДО ніколи не було і не буде прерогативою діяльності ватажків ДНР, що, врешті решт, рано чи пізно зрозуміє більшість громадян України, які опинились на тимчасово окупованій території.
Це лише справа часу. А зворотний відлік вже розпочався…
Керівництво української сторони СЦКК інформує, що ЗС України і в подальшому сприятимуть відновленню інфраструктури Донбасу та залишає за собою право надавати вичерпну, правдиву та об’єктивну інформацію щодо ходу та результатів ремонтно-відновлювальних робіт у регіоні".